Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Tuininformatie |
dit zijn de populairste bloemen van het jaar! Gepubliceerd: 04 jul 2023 12 keer bekeken |
In 2022 zagen we in de bloemenwereld een toename van donkere tinten en neutrale kleuren. Bloemmotieven met natuurlijke structuren en simplistische schoonheid. Lees verder... |
Tuininformatie |
tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin Gepubliceerd: 06 mrt 2023 14 keer bekeken |
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu. Lees verder... |
Forumonderwerp |
potroos Gepubliceerd: 21 feb 2023 113 keer bekeken |
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg? Lees verder... |
Tuinevenementen |
open weekend 'de groene route' en 'top in de kop' Gepubliceerd: 12 jan 2023 5 keer bekeken |
Augustus, een tuin vol leven, een levende tuin.
Lees verder... |
Tuinevenementen |
open weekend 'de groene route' en 'top in de kop' Gepubliceerd: 12 jan 2023 5 keer bekeken |
Augustus, een tuin vol leven, een levende tuin.
Lees verder... |
Forumonderwerp |
verwijderen hedera Gepubliceerd: 26 sep 2022 43 keer bekeken |
IVM verwijderen oude, verrotte schutting, is de hedera nu helemaal verwijderd. Lees verder... |
Forumonderwerp |
japanse roos geen bloemknoppen Gepubliceerd: 22 aug 2022 28 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat groeit daar in mijn tuin Gepubliceerd: 15 aug 2022 54 keer bekeken |
Hallo, ik heb mij net aangemeld omdat ik graag een oplossing zou krijgen over wat voor soortplant al sinds 2 jaar [2020 voor het eerst opgemerkt]in mijn tuin groeid.Deze plant is vanzelf "op komen dagen" :-) Lees verder... |
Forumonderwerp |
goede klikroos schueten Gepubliceerd: 14 jul 2022 16 keer bekeken |
Goede dag,
Eerder heb ik een vraag gesteld over scheuten die opkwamen bij mijn klimroos. Lees verder... |
Forumonderwerp |
doodblad, schimmel en zwarte plekjes Gepubliceerd: 30 jun 2022 69 keer bekeken |
Dag allemaal,
mijn mooie nieuwe klimroos wordt met de dag treuriger.
ik zie vraat, uitdrogen van blad en ook schimmelvorming. Op de muur acher het rozenrek ontstaan vieze zwart/paarse vlekjes. Lees verder... |
Forumonderwerp |
thuja haag (150-160 cm) met blote wortel gekocht, nu dood Gepubliceerd: 12 mei 2022 36 keer bekeken |
Dag, wij hebben eind maart 36 coniferen (Thuja Brabant) van ca. 150-160 cm gekocht. Lees verder... |
Forumonderwerp |
uitgebloeide border Gepubliceerd: 24 sep 2021 47 keer bekeken |
Heeft iemand van jullie tips om nadat wilde bloemen, vooral papavers, slaapmutsjes, juffertje in 't Groen enz.. zijn uitgebloeid de borde wat gevulder te houden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
klaverzuring? Gepubliceerd: 05 jun 2021 33 keer bekeken |
Is dit klaverzuring? En zo ja, is het een woekerende soort?
Dank u
Mvg,
Monique Lees verder... |
Forumonderwerp |
rozen met bladrollers maar wat nog? Gepubliceerd: 07 mei 2020 198 keer bekeken |
Ieder voorjaar hebben mijn rozen last van bladrollers. Meestal herstellen ze zich nadien maar nu ziet het er toch niet goed uit.Weet iemand wat er aan de hand is? Alvast dank Lees verder... |
Forumonderwerp |
meerdere ziekten op roos? (foto's) Gepubliceerd: 26 apr 2020 69 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
advies gevraagd met verandering voortuin Gepubliceerd: 18 apr 2020 79 keer bekeken |
Beste leden,Wij hebben een vraag, m.b.t de aanleg van de voortuin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
hoe heet deze mooi bloeiende boom? Gepubliceerd: 23 mrt 2020 60 keer bekeken |
Ik vraag me af wat dit is. De bloemen lijken wel op rozen, maar ze verwelken gauw (of worden eerst bruin). Lees verder... |
Forumonderwerp |
rozen zonder doorns Gepubliceerd: 10 okt 2019 22 keer bekeken |
Hallo,
Bij mijn roos heb ik scheuten die geen doorns hebben en wel rozen hebben voortgebracht.
Zijn dit wilde scheuten en moet ik die snoeien tot aan het gedeelte met doorns?
Hans Lees verder... |
Forumonderwerp |
aangetaste rozenstruik? Gepubliceerd: 13 mei 2019 47 keer bekeken |
Mijn rozen doen raar...iemand een idee? Lees verder... |
Forumonderwerp |
rozen met opgerolde bladeren Gepubliceerd: 03 mei 2019 1,658 keer bekeken |
In april/mei krijgen de rozen opgerolde bladeren, later worden er weer normale bladeren gevormd. In de opgerolde bladeren heb ik tot nu toe geen insectenlarven aangetroffen. Wat zou het oprollen van de bladeren kunnen veroorzaken? Lees verder... |
Forumonderwerp |
vaste planten die god tegen de zon kunnen Gepubliceerd: 10 mrt 2019 192 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
bloemen en planten uit foto bruidsboeket identificeren Gepubliceerd: 10 feb 2019 51 keer bekeken |
Ik wil voor mijn moeder een werkje maken met de bloemen uit haar bruidsboeket, kan iemand de bloemen en planten voor mij identificeren? Mijn dank is groot :) Lees verder... |
Forumonderwerp |
bijenweelde rozen Gepubliceerd: 18 dec 2018 59 keer bekeken |
ik zou graag bijenweelde rozen planten, maar is dit nu de ideale moment, en waar regio waregem-kortrijk kan ik deze kopen ? Lees verder... |
Forumonderwerp |
zieke egelantierroos Gepubliceerd: 20 sep 2018 44 keer bekeken |
Geacht forum, Lees verder... |
Forumonderwerp |
klimroos snoeien Gepubliceerd: 02 sep 2018 124 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |