Zoeken

Foutmelding

U zocht naar een niet bestaande pagina. Wat u zoekt staat waarschijnlijk in onderstaand overzicht.
Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hosta ventricosa

Gepubliceerd: 29 aug 2016

1 keer bekeken
Wij hebben deze plant al een aantal jaar in een schaduwhoek van de tuin als bodembedekker. De laatste jaren worden de bladeren steeds meer door slakken aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp bladschade vlinderstruik

Gepubliceerd: 26 mei 2015

86 keer bekeken
Ik heb veel last van schade aan de bladeren van de vlinderstruik. Vorig jaar was dit ook het geval, toen kwamen ook de bloemtrossen niet tot bloei, zij verdroogden. Eind maart heb ik de struik teruggesnoeid tot 20 cm.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

679 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren/platen worden opgegeten

Gepubliceerd: 20 apr 2014

631 keer bekeken
We hebben enkele weken geleden nieuwe planten in de tuin gezet. Een daarvan was een chrysant. Op dit moment heeft deze plant nog drie hele bladeren, enkele half opgegeten
Lees verder...
Forumonderwerp aaltjes tegen slakken

Gepubliceerd: 23 mrt 2013

34 keer bekeken
In mijn zoektocht tegen slakkenbestrijding kwam ik iets tegen dat biologisch zou werken, nl. phasmarhabditis. Dit werkt alleen tegen naaktslakken.
Lees verder...
Forumonderwerp al me planten worden kaal!

Gepubliceerd: 13 jun 2010

216 keer bekeken
Beste lezers,
Lees verder...
Forumonderwerp kaalgevreten blad

Gepubliceerd: 31 mei 2009

6 keer bekeken
De bladeren van o.a. mijn Zeeuws knoopje, Saliesoorten worden compleet opgevreten, maar alleen de nerven blijven nog over, wat kan dit voor ongedierte zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp gaten in blad klimplanten

Gepubliceerd: 19 jul 2007

5,534 keer bekeken
Sinds kort is me opgevallen dat er gaten in het blad van de klimplanten die tegen mijn schutting staan "vallen" Voornamelijk hedera
Lees verder...
Forumonderwerp slakken

Gepubliceerd: 09 jun 2007

10 keer bekeken
Van 23:00 tot 03:00 slakken gevangen. Wat een plaag ! Moet er tussen de 700 & 1000 gevangen hebben. Van kleintjes (jongen) tot van die dikke, vette rooie, en af en toe van die zwart gespikkelde. Van die laatste zijn sommigen echt reuzen.
Lees verder...
Forumonderwerp slakken in groententuin

Gepubliceerd: 11 sep 2004

1 keer bekeken
In mijn groententuin gebruik ik al jaren blauwe korreltjes tegen slakken. Dit werkt maar is giftig voor vogels, egels, e.a.. Ik zou dus de meer biologische toer op willen. Ik heb gelezen dat aaltjes hiervoor een oplossing kunnen zijn.
Lees verder...