Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad Gepubliceerd: 31 jul 2018 173 keer bekeken |
Hallo,
Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes. Lees verder... |
Forumonderwerp |
extreme zomer en planten verzorgen.... Gepubliceerd: 29 jul 2018 207 keer bekeken |
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
slakken.... Gepubliceerd: 02 apr 2017 675 keer bekeken |
Slakken zijn een terugkerende irritatie, zeker als het er buitensporig veel zijn. Nu las ik onlangs op een weblog, welke weet ik niet meer, maar iemand schreef, dat ze de doppen van walnoten tegen slakken gebruikte. Lees verder... |
Forumonderwerp |
planten worden aangevreten? Gepubliceerd: 05 jun 2016 1,648 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
larven van de taxuskever Gepubliceerd: 10 apr 2016 163 keer bekeken |
Ik had een mooie pol lievevrouwebedstro, die bijna van de ene op de andere dag los op de aarde lag, maar ik weet het aan de vorst, hoewel ik zoiets nog nooit eerder had meegemaakt. Lees verder... |
Forumonderwerp |
slakkenoogst Gepubliceerd: 06 jul 2014 30 keer bekeken |
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen Gepubliceerd: 04 mei 2014 679 keer bekeken |
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima). Lees verder... |
Forumonderwerp |
naaktslakken vs campanula portenschlagiana Gepubliceerd: 06 mrt 2014 31 keer bekeken |
Ineens besefte ik dat de enorme hoeveelheid naaktslakken in mijn tuin, de laatste 5 a 6 jaar, Lees verder... |
Forumonderwerp |
hier mag je binnenkijken.. Gepubliceerd: 13 jun 2013 28 keer bekeken |
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste Lees verder... |
Forumonderwerp |
groeiprobleem geranium 'johnson's blue' Gepubliceerd: 09 jun 2013 33 keer bekeken |
Sinds kort heb ik een aantal Geraniums 'Johnsons's Blue geplant, maar met een paar lijkt het nu niet goed te gaan. De stengels van de nieuwe scheuten worden lang en erg dun totdat ze op een gegeven moment knakken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
tulpen ziek? Gepubliceerd: 16 apr 2013 77 keer bekeken |
Dit zag ik vandaag bij het wieden... Weet iemand wat hier aan de hand is. Hopelijk heeft dit niets te Lees verder... |
Forumonderwerp |
en toen ...... Gepubliceerd: 04 mrt 2013 2 keer bekeken |
viel het stiltot 1 april?of is het nu voorgoed voorbijmet de bonte rijmelarij?kip, kuiken ei en haasdoen die dan niet even dwaasalseen stelletje mezen?Dat zou toch wat wezen Lees verder... |
Forumonderwerp |
en weer gaat mijn passieplant ten onder Gepubliceerd: 29 aug 2012 27 keer bekeken |
Tot voor twee jaar had ik een prachtig natuurlijk zonnescherm van een passieplant voor mijn raam. Na tien jaar welig gebloeid en gegroeid te hebben, was ie echter op. Lees verder... |
Forumonderwerp |
feestje Gepubliceerd: 04 mei 2012 7 keer bekeken |
Zonder woorden... Lees verder... |
Forumonderwerp |
de ene slak is de andere niet.... Gepubliceerd: 03 mei 2012 4 keer bekeken |
Hallo, wij hebben veel slakken hier in de tuin na al die nattigheid. Naaktslakken, maar ook huisjes slakken die grote wijngaard slakken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
pomp/filter? Gepubliceerd: 24 okt 2010 3 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
lirope muscari Gepubliceerd: 07 okt 2010 27 keer bekeken |
4 jaar geleden heb ik mijn LIROPE MUSCARI gedeeld. (liliaceae) Lees verder... |
Forumonderwerp |
slakken Gepubliceerd: 09 aug 2010 8 keer bekeken |
Ik heb veel last van naakt slakken en slakken met huisje.Ze eten alles wat ik zaai of plant op heb al vaN ALLES GEPROBEERT ZELFS MET ZAAGSEL ER OM HEENbIER EN KORRELS GEPROBEERD.wAT KAN IK DOEN OM DIT AAN TE PAKKEN Lees verder... |
Forumonderwerp |
vraag ivm aardbeien en uitlopers Gepubliceerd: 27 mei 2010 69 keer bekeken |
hoi ik heb een aantal vragen over aardbeien ik heb vorig jaar een mooie hangpot gekregen waar ik veel (en ook de vogels) van kunnen eten heb. Lees verder... |
Forumonderwerp |
slakken Gepubliceerd: 13 mei 2010 7 keer bekeken |
Hallo, bij ons zitten veel slakken, waaronder van die grote met huis. Ze zijn van die soort die ook wel gebruikt worden om te eten. Nou heb ik mij laten vertellen dat deze soort slakken je planten niet op eten. Weet iemand hier meer van? Lees verder... |
Forumonderwerp |
luis op kruisbes Gepubliceerd: 29 apr 2010 312 keer bekeken |
Ik zag ineens allemaal mieren op mijn rode kruisbes dus dan is er iets aan de hand. Veel blaadjes trekken helemaal dubbel.ik heb een foto gemaakt van een blaadje met luis, het lijkt wel of er drie soorten op zitten. Lees verder... |
Forumonderwerp |
hosta's en slakken Gepubliceerd: 21 apr 2010 122 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
aardbeien - beginnen met aardbeien Gepubliceerd: 12 apr 2010 8 keer bekeken |
Ik heb jaren lang aarbeien gehad eerst in een aarbeien pot, later zijn ze verhuisd naar de volle grond waar ze nu bijna helemaal verdrongen zijn door bodem bedekkers... Lees verder... |
Forumonderwerp |
rups teistert stokroos Gepubliceerd: 19 mrt 2010 443 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
cybidium bloei krijgen Gepubliceerd: 03 mrt 2010 8 keer bekeken |
wie weet een cybidium in bloei te krijgen? Lees verder... |