Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
is mijn bonsai nog te redden? Gepubliceerd: 11 dec 2020 161 keer bekeken |
Hoi allemaal,
Aantal maanden geleden heb ik dit Bonsai boompje gekregen (kwam van de intratuin). Het verloor echter al snel blad en nu staat het er zo bij.. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat is dit voor soort plant? Gepubliceerd: 12 feb 2017 1 keer bekeken |
Ik heb een collectie van Bonsai boompjes. Dit soort heb ik ooit eens als plantje gekocht en heb deze geprobeerd van elkaar te scheiden, dit is prima gegaan en ze groeien goed. Op de foto zijn 2 van deze te zien. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bonsai en de verzorging Gepubliceerd: 03 jul 2016 95 keer bekeken |
Hallo, ik heb een Bonsai gekregen. Sinds ik die heb, is er altijd iets mis. Hierbij een aantal vragen: Welk soort Bonsai is dit? Hoe moet ik die verzorgen? Wat zijn de aandachtspunten? Welk soort ziekte heeft het nu? Lees verder... |
Forumonderwerp |
ruwe berk uit zaailing 2008 Gepubliceerd: 02 mei 2016 79 keer bekeken |
Dezelfde Ruwe Berk die ik hier 4 à 5 jaar terug ooit eens als kale stam plaatste (na 2 à 3 jaren vollegrond opkweek). Binnen nog eens een 5tal jaar zal dit een volwaardig bonsaiboompje zijn, mogelijks tentoonstellingswaardig. Lees verder... |
Forumonderwerp |
ficus gaat ten onder, heel snel! Gepubliceerd: 06 jan 2015 60 keer bekeken |
Mijn ficus vertoont erge bladval en ik krijg hem op geen enkele manier meer vrolijk. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat voor soort is mijn allereerste bonsai boompje Gepubliceerd: 03 jan 2015 22 keer bekeken |
Hallo
Ik heb deze bonsai boompjes vandaag gekochtIk ben benieuwd naar de naam van deze bonsaiAlvast bedankt
GrAgnetha Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat kan ik hiermee Gepubliceerd: 22 mei 2014 7 keer bekeken |
Ik heb dit boompje zien staan wat ik zo mee mag nemen (voor bonsai).Maar eerst had ik graag jullie advies hoe dit aan te pakken.Tevens wil ik graag weten wat het voor een boompje is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
binnenbonsai in cascade stijl Gepubliceerd: 12 mrt 2014 7 keer bekeken |
Ik wil graag een binnenbonsai kweken uit zaad of een jonge plant. Niet alle tropische boomsoorten lenen zich voor een cascade of semi cascade stijl. Graag wat ideeen en voorbeelden Lees verder... |
Forumonderwerp |
bonsai mix, van welke bomen zijn de zaadjes? Gepubliceerd: 27 feb 2014 215 keer bekeken |
Hallo,Ik heb een bonsai mix gekregen met 6 verschillende soorten zaadjes.nu zou ik graag willen weten welk zaadje bij welke naam hoort.op de verpakking staan de volgende namen: Lees verder... |
Forumonderwerp |
rode striem op stam Gepubliceerd: 02 feb 2014 2 keer bekeken |
Heyy!Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Ik heb voor mijn verjaardag een bonsai boompje gekregen, een Carmona. Dit was ongeveer een maand geleden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat voor bonsai maken van dit boompje Gepubliceerd: 02 nov 2013 79 keer bekeken |
Ik heb bij het tuincentrum een conifeer achtig iets gekocht, als oefen boom, maar ben benieuwd hoe de ervaren bonsai mensen onder ons dit zouden aan pakken. Foto is bijgevoegd. Lees verder... |
Forumonderwerp |
jonge boompjes Gepubliceerd: 03 sep 2013 27 keer bekeken |
Hallo allen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
van zomer naar winter Gepubliceerd: 31 aug 2013 8 keer bekeken |
Hallo allen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
myrtus communis vraagje Gepubliceerd: 27 aug 2013 11 keer bekeken |
Hallo,
Toch maar weer eens een kijkje genomen op dit leuke forum na 2 jaar inactief te zijn. Leuk om te zien dat het nogsteeds actief is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
acers Gepubliceerd: 22 aug 2013 19 keer bekeken |
hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
azalea Gepubliceerd: 20 aug 2013 10 keer bekeken |
Hallo beste mensen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
over bonsai :) Gepubliceerd: 06 mei 2013 4 keer bekeken |
goedendag, Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke soort? Gepubliceerd: 02 mei 2013 3 keer bekeken |
ik heb een boomje voor me erjaardag gekregen en wil graag de naam en meer informatie er over hebben zoals verzorging.groetjes evelien Lees verder... |
Forumonderwerp |
is de gewone esdoorn ook bruikbaar als bonsai? Gepubliceerd: 28 mrt 2013 764 keer bekeken |
hallo,zoals de vraag al zegt:je kan de Japanse esdoorn gebruiken als bonsai, maar is de gewone esdoorn ook bruikbaar als bonsai? (die dat hier in het wild leeft)
vriendelijke groeten,noedel. Lees verder... |
Forumonderwerp |
help, ik denk dat mijn bonsai aan het sterven is Gepubliceerd: 13 nov 2012 32 keer bekeken |
Ik heb nu al een tijdje een bonsai die ik samen met men vriend verzorg. En het ging tot hier toe denk ik toch goed met hem te verzorgen, het snoeien lukt niet altijd even mooi, maar hij groeide steeds mooi bij. Lees verder... |
Forumonderwerp |
gemuteerde parvifolia ulmus? Gepubliceerd: 04 nov 2012 8 keer bekeken |
Dag allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
flamboyant Gepubliceerd: 18 sep 2012 94 keer bekeken |
Mag je een flamboyant snoeien, want de plant wordt heel snel heel groot?Zo ja, wanneer is de beste tijd?Bedankt.Luc. Lees verder... |
Forumonderwerp |
ginkgo bonsai Gepubliceerd: 29 aug 2012 13 keer bekeken |
Ik was al een tijdje op zoek naar een ginkgo biloba. De meeste exemplaren Lees verder... |
Forumonderwerp |
styling lariks Gepubliceerd: 16 aug 2012 9 keer bekeken |
Dag allen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
vragen over enkele planten/bonsai. Gepubliceerd: 09 jul 2012 10 keer bekeken |
Hallo, tuinfanaten.
Bij mij in de wijk evenals op school zie ik overal bijna overal dan hertshooi staan, Mooie plant, mooie bloemen, maar dat doet er niet toe.Hoe is deze plant te vermeerderen? Lees verder... |