Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
bloei bromelia stimuleren met rijpende appel? Gepubliceerd: 01 okt 2016 83 keer bekeken |
Hoi allemaal, Ik heb een achmea staan ( bromelia-achtige met roze bloemen) hopelijk zeg ik het goed? achmea? De moederplant is twee jaar geleden uitgebloeid en de zijscheuten (5 stuks) zijn denk ik nu wel bloeirijp. Lees verder... |
Forumonderwerp |
plant, groen blad, licht-rode bloem, naam? Gepubliceerd: 26 aug 2014 509 keer bekeken |
Een kamerplant, met grote groene bladeren (bont), en in het midden één grote licht-rode bloem. Helaas (zoals vaak in de supermarkt) stond de naam er niet op. Wat is de naam? En, meerderjarig? Lees verder... |
Forumonderwerp |
odontoglossum...? Gepubliceerd: 10 nov 2012 18 keer bekeken |
Hoi allemaal,
al enige jaren heb ik een Odontoglossum (heb ik mij laten vertellen bij de orchideeënhoeve, waar deze ook vandaan komt) die ik maar niet in bloei krijg. Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd maar wat.... Lees verder... |
Forumonderwerp |
bromelia scheuren Gepubliceerd: 02 okt 2012 44 keer bekeken |
Mijn uitgebloeide bromelia heeft inmiddels twee forse zijscheuten ontwikkeld.Die wil ik apart oppotten maar heb daar geen ervaring mee. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bromelia Gepubliceerd: 13 feb 2012 37 keer bekeken |
Ik heb hier een bromelia staan. Hij is al een tijdje uitgebloeid, de bloemen zelf zijn bruin en droog. De bladeren zelf van de bromelia zijn mooi groen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke plant is dit en hoe krijg ik hem weer mooi? Gepubliceerd: 06 dec 2011 85 keer bekeken |
Hallo allemaal!
Ik heb me hier op het formum aangemeld omdat ik van planten in mijn huis houd maar nogal wat moeite heb met de verzorging.. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen! Lees verder... |
Forumonderwerp |
enten en stekken Gepubliceerd: 03 mei 2011 137 keer bekeken |
1.ik hoor veel dingen over enten en stekken en zo.stekken weet ik wel wat dat is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
uitgebloeide bromelia Gepubliceerd: 13 jan 2010 559 keer bekeken |
ik heb een hele mooie bromelia gekocht vorige week.grijs/groene bladeren en een creme bloem met roze en blauwe besjes lijkt het. nu zag ik dat de steel van de bloem geknakt is en het lijkt wel of hij gaat rotten. moet ik hem eruit knippen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
triestige orchideen Gepubliceerd: 02 aug 2009 63 keer bekeken |
Ik kan het niet nalaten om regelmatig een orchidee te kopen. Ik ben echter een leek op dit gebied en steeds na het uitbloeien gaat het mis. Planten zijn dan echt triestige planten. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bromelia doet raar ! ! help !! Gepubliceerd: 21 jan 2009 9 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
aechmea blue rain Gepubliceerd: 11 jan 2009 76 keer bekeken |
Hoi,
Ik heb een Aechmea Blue rain,nu is de bloem helemaal bruin geworden ( uitgebloeid ) de bladeren van de plant zijn nog helemaal goed en gewoon groen.Wat moet ik nu doen komt er op een gegeven moment weer een nieuwe bloem in? Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat zijn jullie ervaringen met seramis? Gepubliceerd: 18 jan 2008 485 keer bekeken |
Ik heb een aantal Ficussen (alii, benjamina en elastica) in Seramis gezet, omdat ik er van kennissen enkele positieve verhalen over gehoord heb. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bromelia Gepubliceerd: 10 jan 2006 4 keer bekeken |
Kan ik nog iets met een uitgebloeide bromelia.(het is een rode,s malle platte bloem). Is deze weer in bloei te krijgen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
bromelia snoeien? Gepubliceerd: 15 feb 2004 32 keer bekeken |
mag je de rode uitgebloeide bloem van de bromelia gewoon afknippen? Lees verder... |