Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
mijn bezoek aan palma verde, zeeland (nb) Gepubliceerd: 25 mei 2012 338 keer bekeken |
Ik had beloofd om foto's te publiciceren van mijn bezoek aan kwekerij Palma Verde in Zeeland, Noord Brabant. Was vorige week in de buurt omdat we een weekend in Center Parcs Heijderbos verbleven. Lees verder... |
Forumonderwerp |
voeding bananenplanten en trachycarpussen. Gepubliceerd: 10 mei 2012 275 keer bekeken |
ik heb vandaag een pak bloedmeel (N) een pak beedermeel (P) en een pak vinassekali (K) gehaald, zodat ik de juiste voeding zelf kan mengen.De vraag is nu wat de juiste verhouding is voor mijn bananenplanten Lees verder... |
Forumonderwerp |
is deze trachycarpus fortunei nog te redden? Gepubliceerd: 05 aug 2011 24 keer bekeken |
Vorige zomer heb ik bij een tuincentrum een verwaarloosde Trachycarpus fortunei voor heel weinig geld gekocht. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke meststof heeft de juiste verhouding? Gepubliceerd: 12 jun 2011 148 keer bekeken |
Hallo Lees verder... |
Forumonderwerp |
winterharde snelgroeiende vederpalm? Gepubliceerd: 21 mei 2011 382 keer bekeken |
Ik ben gek op palmen en met name vederpalmen vind ik erg mooi is er een soort die in Nederland in de volle grond kan en goed de winter doorkomt inpakken vind ik geen Lees verder... |
Forumonderwerp |
phoenix canariensis verpotten of niet? Gepubliceerd: 14 mei 2011 218 keer bekeken |
Hallo Lees verder... |
Forumonderwerp |
help mijn tracycarpus fortunei Gepubliceerd: 12 mei 2011 5 keer bekeken |
Ik heb nu ongeveer een jaar 3 stuks trachycarpus fortunei van ongeveer 80cm. Ze willen nog niet erg groeien, maar dat heeft waarschijnlijk even tijd nodig. Een van de drie palmen ziet er echter wel heel erg slecht uit. Lees verder... |
Forumonderwerp |
washingtonia robusta in de problemen Gepubliceerd: 09 mei 2011 655 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
palmbooster Gepubliceerd: 04 mei 2011 450 keer bekeken |
Als de winter verdwijnt en het warmere weer in aantocht is, begint de palm hormonen te produceren die de groei stimuleren. De meeste palmen in Nederland bereiken door het koude klimaat zelden de volledige groeisnelheid. Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei help Gepubliceerd: 10 apr 2011 1,610 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
voeding palmen Gepubliceerd: 09 mrt 2011 37 keer bekeken |
Hallo,
Graag had ik geweten hoe ik mijn trachycarpus fortunei idem chamaerops humilis moet voeden?Met wat? hoe? en Wanneer?
Alvast bedankt,ook voor alle antwoorden die ik al reeds kreeg.. Lees verder... |
Forumonderwerp |
slechte groei trachycarpus/ziek? Gepubliceerd: 25 feb 2011 32 keer bekeken |
Ik heb 2 grote Trachy's in de kas staan die bruine speren laten zien.Wat kan het zijn?Wat kan ik er aan doen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
coniferenmest Gepubliceerd: 13 aug 2010 8 keer bekeken |
Is coniferenmest per definitie een goede toediening voor palmen? (magnesium). En welke hoeveelheid? Iemand ervaringen met het toebrengen van extra meststoffen buiten de gewone palmenvoeding van DCM, pokon of koemest etc.? Lees verder... |
Forumonderwerp |
palmbooster Gepubliceerd: 25 jul 2010 72 keer bekeken |
Inmiddels heb ik al een aantal palmen in mijn verzameling:Phoenix canariensisButia eriospathaTrachycarpus fortuneiTrachycarpus wagnerianusSinds kort zit daarbij een Brahea armata. Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei geplant, geen wortelscheuten Gepubliceerd: 12 aug 2009 56 keer bekeken |
Dag allemaal. Lees verder... |
Forumonderwerp |
foto's van musa sp. helen's hybride Gepubliceerd: 19 jul 2009 3 keer bekeken |
Vandaag 2 foto's gemaakt van deze banaan. Is ongeveer 6 maanden geleden ontkiemd. Lees verder... |
Forumonderwerp |
hulp bij yucca glauca Gepubliceerd: 28 jun 2009 17 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
cycas Gepubliceerd: 20 mei 2009 122 keer bekeken |
Wat scherts mijn verbazing deze cycas heeft buiten de winter overleeft oneder een laag stro dat wel, maar toch. De bladeren waren wel bevroren maar blijkbaar zit er nog genoeg leven in om de groei opnieuw op te pakken Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus bemesten ? Gepubliceerd: 07 apr 2009 2 keer bekeken |
Hallo, mag mijn musa dwarf cavandish nu al buiten gezet worden of hou ik hem nog maar binnen.en dan nog een vraagje mag ik nu al beginnen met palmbooster te geven aan mijn palmengroetjes Lees verder... |
Forumonderwerp |
sabal mexicana Gepubliceerd: 15 mrt 2009 3 keer bekeken |
Weet er soms iemand wat de zwarte stippen zijn op de stam van deze sabal en wat ik er eventueel aan kan doen ? Hij is nog niet kapot want de speer zit nog goed vast. Lees verder... |
Forumonderwerp |
23 ) palmbomen planten met kleiklomp Gepubliceerd: 06 dec 2008 25 keer bekeken |
Dit artikel is geschreven om vele exotische tuinliefhebbers te behoeden voor mislukkingen.
Uit persoonlijke ervaring is dit artikel geschreven, na diverse discussies met andere tuinliefhebbers is dit toch wel een eindconclusie. Lees verder... |
Forumonderwerp |
zo blijft nen mens bezig :) Gepubliceerd: 14 nov 2008 16 keer bekeken |
Na mijn 2 nieuwe aanwinsten (2 Trachycarpus Fortunei's) een dag of 5 in de volle grond aangeplant te hebben,en ik hier op het forum aan het rondneuzen was op de samenwerkingsbladen kwam ik ook het fenomeen tegen van de kleiklomp aan de wortels van Lees verder... |
Forumonderwerp |
butia eriospatha en vlinders Gepubliceerd: 20 sep 2008 23 keer bekeken |
Mijn grote Butia eriospatha met een stamhoogte van 280 cm helaas zonder veren, heeft veel bezoek van vlinders ze leggen in de open kop van de boom graag hun larven om deze te laten ontwikkelen tot vlinders. Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus wagnerianus met kleiklomp? Gepubliceerd: 02 sep 2008 6 keer bekeken |
Weet iemand of ik hier te maken heb met een kleiklomp => https://tinyurl.com/y66 Lees verder... |
Forumonderwerp |
geen groei grote trachycarpus!?!? Gepubliceerd: 11 aug 2008 20 keer bekeken |
Ik heb een grote 4 stammige trachycarpus fortunei in begin juni overgeplant van een te kleine pot, naar een extreem grote pot 700 liter.(heeft hij wel nodig) Ik hou de palm al een tijd in de gaten, hij heeft 2 bloemstengels gemaakt maar die zijn v Lees verder... |