Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Tuininformatie |
een prachtige variatie aan planten in huis Gepubliceerd: 15 mrt 2021 61 keer bekeken |
Groen in huis, planten zijn nog altijd populair. Er is altijd weer een nieuw type plant die een tijdje hot en happening is. Maar ook de traditionele kamerplanten zijn niet weg te denken uit vele huishoudens. Lees verder... |
Forumonderwerp |
baby stek doet vreemd Gepubliceerd: 15 nov 2018 84 keer bekeken |
Ik heb een hele verzameling aan kamerplanten en sinds een jaar of 2 ook een monstera Deliciosa. Hij is enorm gegroeid in 2 jaar en heeft nu ook steeds meer luchtwortels. Lees verder... |
Forumonderwerp |
mijn bonsai carmona Gepubliceerd: 10 feb 2014 17 keer bekeken |
Heyy!Ik heb een bonsai carmona of terwijl de fukien thee. Ik heb deze al bijna een maand, en ik zit al tijden te worstelen met een vraag.Kun je je bonsai ook goed verzorgen zonder de mest? Lees verder... |
Forumonderwerp |
naam en verzorging kamerplant Gepubliceerd: 03 jan 2014 9 keer bekeken |
Een van onze kamerplanten doet het wat minder. Het onderste blad valt steeds af en ook de mooie ronde vorm van de blaadjes is een beetje zoek. Ik heb ook nog een kleiner exemplaar, die doet het wel goed. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kan ik mijn kastanjeboom na 7 jaar toppen Gepubliceerd: 10 mei 2013 386 keer bekeken |
Hallo alle maal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
een echt dierentuin. Gepubliceerd: 03 nov 2012 39 keer bekeken |
Hallo Lees verder... |
Forumonderwerp |
mest Gepubliceerd: 25 sep 2012 5 keer bekeken |
weet een van jullie waar je specifieke 10-0-0, 0-10-0 of 0-0-10 mest kunnen halen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
hortensia vorstschade of ziekte? Gepubliceerd: 29 mrt 2012 1,501 keer bekeken |
Hallo allemaal, hier een beginnende tuinier. Ik heb 2/3 weken geleden een hortensia gepland, daarna nog een klein beetje nachtvorst gehad(-1/-2). Nu beginnen de bladeren te verkleuren, zie de foto's. Is dit nu vorstschade of Lees verder... |
Forumonderwerp |
2 onbekende stekken! Gepubliceerd: 12 jan 2012 84 keer bekeken |
Hierbij wil ik graag weten hoe deze 2 stekken weten.
Stek nummer1: Lees verder... |
Forumonderwerp |
verwant met de cyclamen ? Gepubliceerd: 29 dec 2011 9 keer bekeken |
Ik heb met Kerstmis een plant gekregen maar heb geen idee wat het is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kentia palm Gepubliceerd: 14 aug 2011 1,255 keer bekeken |
mijn kentia plam krijgt steeds meer gele en bruine vlekjes en het lijkt steeds erger te worden. Hij stond bij een raam waar hij direct zonlicht kreeg, heb hem nu ergens anders staan waar dit niet Lees verder... |
Forumonderwerp |
onbekende kamerplanten Gepubliceerd: 26 mei 2011 37 keer bekeken |
Hallo kan iemand mij vertellen wat de volgende kamerplant is, hoe ik hem verzorg en of hij nog speciale wensen hebben. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke plant is dit en hoe verzorg ik hem het best? Gepubliceerd: 16 mei 2011 0 keer bekeken |
Ik heb voor mijn verjaardag een (ik geloof) palm gekregen. Nu heb ik geen idee wat voor 1 het is, of hoe ik hem moet verzorgen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kamerplanten uit nederland Gepubliceerd: 14 mei 2011 2 keer bekeken |
Weten jullie misschien een paar kamerplanten die de oorsprong uit Nederland hebben? Ik heb deze informatie namelijk nodig voor een opdracht voor school, en ik hoop dat iemand mij daar bij kan helpen..
Groetjes San Lees verder... |
Forumonderwerp |
palmbooster Gepubliceerd: 04 mei 2011 451 keer bekeken |
Als de winter verdwijnt en het warmere weer in aantocht is, begint de palm hormonen te produceren die de groei stimuleren. De meeste palmen in Nederland bereiken door het koude klimaat zelden de volledige groeisnelheid. Lees verder... |
Forumonderwerp |
waarom overleven mijn spathiphyllum-planten niet? Gepubliceerd: 15 apr 2011 1,641 keer bekeken |
Tot op heden heb ik al twee middelgrote en één kleine Spathiphyllum-planten gehad. De eerste heb ik hoogstwaarschijnlijk verdronken, aangezien ik deze te vaak water heb gegeven. Lees verder... |
Forumonderwerp |
mijn brugmansia Gepubliceerd: 23 jul 2010 4 keer bekeken |
Deze brugmansia heb ik zo'n 10 jaar.Inmiddels groeit hij me boven het hoofd,is 1.80m. hoog nu.'s Avonds geurt hij als een parfum fabriek. Lees verder... |
Forumonderwerp |
phalaenopsis en de zomer Gepubliceerd: 28 jun 2010 5 keer bekeken |
Hey iedereen,
ondertussen weten we wel dat phalaenopsis best wel een beetje warmte kan verdragen, maar de zomer swingt de pan weer uit he, deze laatste dagen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke plant is dit???? Gepubliceerd: 15 mei 2010 1 keer bekeken |
ik heb gisteren een stekje gekregen van mijn oma.alleen ik kan nergens vinden welke plant dit is.heeft iemand een idee wat het kan zijn? volgens mij heeft mijn oma deze plant al een flinke tijd... Lees verder... |
Forumonderwerp |
epipremnum pinnatum Gepubliceerd: 09 mei 2010 5 keer bekeken |
is Epipremnum pinnatum een kamerplant?volgens mij bestaan er verschillende soorten daarvan. Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeien van een bonsai ficus ginseng Gepubliceerd: 28 mrt 2010 204 keer bekeken |
Op bijgaande foto heb ik mijn bonsai afgebeeld. Ik heb 'm nu sinds twee jaar Lees verder... |
Forumonderwerp |
horentia in kamer Gepubliceerd: 05 mrt 2010 3 keer bekeken |
Hallo ,Ik vind de Hortentia,s prachtige bloemen ,maar ik heb geen idee hoe ik ze moet behandelen als kamerplant.We hebben twee grote ramen waar de zon op schijnt dus dat kan ik wel vergeten om ze daar te plaatsen ...of niet . Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat voor bonsai? Gepubliceerd: 01 feb 2010 1 keer bekeken |
En de laatste bonsai.Bedankt voor de moeite en de info.groetjes john. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kamerplant slecht voor kwaliteit slapen? Gepubliceerd: 24 jan 2009 9 keer bekeken |
Hallo,
Ik heb momenteel in mijn slaapkamer op het venster aan het raamde volgende 2 kamerplanten:
- Areca Palm - Nephrolepis exaltata bostoniensis Lees verder... |
Forumonderwerp |
ik heb een stel kamerplanten gekregen Gepubliceerd: 02 jan 2009 0 keer bekeken |
Ik heb een stel kamerplanten gekregen .En wat is de identificatie van deze planten? voor goede verzorging. Lees verder... |