Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
hdpe vijver advies vraag Gepubliceerd: 04 jun 2024 33 keer bekeken |
Goededag,
Allereerst mijn excuses mochten dit soort advies vragen niet gewenst zijn. Mocht ik dit doorkrijgen dan zal ik proberen deze post te verwijderen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
druivenplanten uitgraven Gepubliceerd: 04 mei 2024 22 keer bekeken |
Goedemiddag, Lees verder... |
Tuininformatie |
thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit Gepubliceerd: 21 aug 2023 55 keer bekeken |
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten. Lees verder... |
Tuininformatie |
besparen op de buitenverlichting: 3 tips Gepubliceerd: 02 aug 2023 9 keer bekeken |
Goede buitenverlichting is een absolute must. Niet alleen vanwege praktische redenen, maar ook voor het creëren van extra sfeer. Toch kan dit ook een flink kostenplaatje met zich meebrengen. Lees verder... |
Tuininformatie |
tuinieren voor een duurzamere wereld: tips en tricks Gepubliceerd: 21 apr 2023 17 keer bekeken |
Tuinieren is niet alleen een heerlijke hobby, maar het kan ook bijdragen aan een betere wereld. Door op een bewuste manier met onze tuin om te gaan, kunnen we bijdragen aan verschillende zaken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
twee prachtige lage bomen met schitterende witte en rode bloemen Gepubliceerd: 25 jan 2023 65 keer bekeken |
In mijn tuin in staan twee prachtige lage bomen (2 meter hoog) die elk jaar fantastisch mooi bloeien.
De rode bloeit zelfs aan het eind van de herfst nog een keer, geweldig mooi, dat dat kan. Lees verder... |
Tuininformatie |
zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis Gepubliceerd: 18 nov 2022 20 keer bekeken |
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen? Lees verder... |
Tuininformatie |
hoe onderscheid je je tuin van andere tuinen? Gepubliceerd: 30 jun 2022 21 keer bekeken |
Nu de zon zich steeds vaker laat zien en hierdoor de temperaturen flink kunnen stijgen, is het fijn als je heerlijk kunt ontspannen in de eigen tuin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
castanospermum australe bladprobleem Gepubliceerd: 27 jun 2022 50 keer bekeken |
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel. Lees verder... |
Tuininformatie |
redenen om zelf je groenten en fruit te kweken Gepubliceerd: 01 jun 2022 35 keer bekeken |
Je kent ongetwijfeld wel iemand die zelf groenten en fruit aan het kweken is. Als je gek bent op tuinieren, is het zeker iets wat je kunt overwegen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kleine bruine insecten in huis Gepubliceerd: 29 mei 2022 153 keer bekeken |
Sinds enkele dagen last van deze bruine kleine insecten in de garage (zie foto).Ik heb ze al enkele dagen allemaal proberen weg te werken, maar de volgende dag zijn er opnieuw te vinden op de muur/ramen/dagkanten... Lees verder... |
Forumonderwerp |
goudiep twee kleuren Gepubliceerd: 21 mei 2022 45 keer bekeken |
goedendag forumleden Lees verder... |
Forumonderwerp |
gedroogde bloem Gepubliceerd: 20 mei 2022 65 keer bekeken |
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent? Lees verder... |
Forumonderwerp |
groei hazelaar Gepubliceerd: 28 feb 2022 32 keer bekeken |
Beste allemaal,
Ik heb een vraagje over onze hazelaar, misschien is hier iemand die advies heeft? Lees verder... |
Tuininformatie |
vijf tips om asbest te herkennen Gepubliceerd: 27 jan 2022 26 keer bekeken |
Zit er asbest in mijn schuur of tuinhuisje? Dat is een veel gehoorde vraag onder tuinbezitters. Asbestvezels kun je het met blote oog niet zien. Toch hebben we een aantal tips voor het herkennen van asbest. Lees verder... |
Forumonderwerp |
rooien perovskia en bollen Gepubliceerd: 14 dec 2021 53 keer bekeken |
Dag iedereen,
Graag jullie mening. Lees verder... |
Forumonderwerp |
afscheid........ Gepubliceerd: 16 nov 2021 156 keer bekeken |
Ik ben GreenConnection. Reeds 18 jaar beantwoordde ik dagelijks vragen van tuin- en plantenliefhebbers. Ik deed dat als hobby, maar ook beroepsmatig. En met veel plezier. Lees verder... |
Forumonderwerp |
viburnum tinus Gepubliceerd: 06 sep 2021 66 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Tuininformatie |
het creeren van een balkontuin Gepubliceerd: 27 aug 2021 18 keer bekeken |
Je beschikt alleen over een balkon maar wilt toch graag het gevoel hebben dat je ook een klein tuintje hebt. Dit kan je eigenlijk heel eenvoudig oplossen. Je kunt namelijk je balkon met een aantal tips omtoveren tot balkontuin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
voorstellen Gepubliceerd: 13 aug 2021 17 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
kardinaalsmuts Gepubliceerd: 16 mei 2021 100 keer bekeken |
Dag iedereen,
Mijn Euonymus of kardinaalsmuts is al enkele jaartjes oud. Lees verder... |
Forumonderwerp |
begroeiing dolomietkiezel Gepubliceerd: 14 apr 2021 24 keer bekeken |
Of ik in de juiste topic zit weet ik niet maar dit is mijn vraag.
Een gedeelte van mijn oprit dat dienst doet als parkeermogelijkeid maar weinig wordt gebruikt is bedekt met worteldoek en dolomiet (al een aantal jaartjes oud). Lees verder... |
Forumonderwerp |
risico dat agaves en taxussen door sneeuw worden beschadigd. Gepubliceerd: 07 feb 2021 81 keer bekeken |
Zie foto's. Is het aan te raden om sneeuw van de bladeren of takken te verwijderen om schade te voorkomen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
witte wormpjes op courgette en tomaten Gepubliceerd: 15 aug 2020 200 keer bekeken |
Goedemorgen,
Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met een moestuin.
Ik heb een grote bak gemaakt en gevuld met vele zakken potgrond en bemeste tuinaarde.
In eerste instantie ging alles prima groeien. Lees verder... |
Forumonderwerp |
gedestilleerd of gefiltered water voor calathea Gepubliceerd: 18 jul 2020 512 keer bekeken |
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde. Lees verder... |