Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
van knot naar stam(treurwilg) Gepubliceerd: 17 jun 2023 97 keer bekeken |
Ik heb vorig jaar september/oktober een knot van een treurwilg in de grond gestopt die is gaan wortelen en nu goed uitloopt Lees verder... |
Forumonderwerp |
boom op veengrond Gepubliceerd: 24 mrt 2023 66 keer bekeken |
Goedemorgen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
potroos Gepubliceerd: 21 feb 2023 113 keer bekeken |
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg? Lees verder... |
Forumonderwerp |
schietwilg op stam Gepubliceerd: 23 sep 2022 45 keer bekeken |
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur.
de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten
Nu is mijn vraag: Lees verder... |
Forumonderwerp |
zieke knotwilg Gepubliceerd: 15 sep 2022 37 keer bekeken |
Wie weet wat er met deze knotwilg aan de hand is? Kan het komen door droogte of is het een of andere ziekte? De wilg groeide dit jaar normaal, maar gaat nu ineens hard achteruit. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wilg nog te verplaatsen of niet...? Gepubliceerd: 30 jul 2022 79 keer bekeken |
Goedenavond,
Wilde graag hier eens informeren of iemand mij kan vertellen of deze wilg nog te verplaatsen is. (Misschien wel kostenindicatie erbij) Lees verder... |
Forumonderwerp |
grote wilg ziek? Gepubliceerd: 11 jun 2022 93 keer bekeken |
Onze grote treurwilg begint grote stukken bast met takken te verliezen. Op de stam komt ook regelmatig de bast los en zit er sinds de en paar dagen onderaan een groot gat met veel zaagsel alsof er een dier in heeft geknaagd. Lees verder... |
Forumonderwerp |
japanse wilg Gepubliceerd: 17 feb 2022 43 keer bekeken |
Onze japanse wilg is vannacht door de storm omgewaaid.
We vinden het heel erg en zouden deze mooie boom nog willen redden. Zou dit nog mogelijk zijn?
Aan de wortels te zien, is hij ni helemaal ok.
Weet iemand raad? Lees verder... |
Forumonderwerp |
vergeeld gras, dode struik en molshopen!? Gepubliceerd: 06 okt 2021 54 keer bekeken |
De laatste paar weken is er van alles aan de hand met onze tuin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
zwam op wilg Gepubliceerd: 24 mei 2021 113 keer bekeken |
Dag, Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeiafval wilg Gepubliceerd: 29 jan 2021 38 keer bekeken |
Ik heb onlangs een wilg gesnoeid, wat een berg kleine twijgen heeft opgeleverd. Ik wil een deel daarvan fijner knippen en uitstrooien op het pad (ipv houtsnippers). Lees verder... |
Forumonderwerp |
framboos of geen framboos Gepubliceerd: 12 okt 2020 53 keer bekeken |
Dit blad lijkt niet 100% op de foto's die ik op internet vind van framboos. Het zou wel een framboosje moeten zijn (uit zaadjes in de frambozen van de supermarkt). Of is de framboos niet opgekomen en heb ik wat onkruid? Lees verder... |
Forumonderwerp |
wie is deze snelle groeier? Gepubliceerd: 01 sep 2020 52 keer bekeken |
Deze boom/struik is in een jaar tijd een stuk groter geworden en groeit fel naar het zonlicht.
Iemand een idee wat dit is? Lees verder... |
Forumonderwerp |
japanse wilg sterft af Gepubliceerd: 11 jul 2020 277 keer bekeken |
Wij hebben 2 Japanse wilgjes die het al 7 jaar goed doen. 1 van die wilgjes kreeg in het voorjaar een kale plek en nu beginnen ook dr bladeren allemaal bruin te worden. Heb hem al bemest en water gegeven zonder succes... Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat voor een soort? Gepubliceerd: 08 feb 2020 36 keer bekeken |
Beste,
Ik ben verhuisd maar niemand kan mij vertellen wat voor een soort boom (wilg??) dit is. zie afbeelding hoop dat iemand antwoord voor mij heeft Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke bomen blijven het langst groen in de herfst/winter? Gepubliceerd: 10 dec 2018 117 keer bekeken |
Hallo,
Ik wil een zo groen mogelijke tuin.
Welke bomen en struiken houden het langst hun groene blad?
Ik had zelf al: berk, wilg, eik.
Op Google is daar niks over te vinden; ook niet als ik in het Engels zoek. Lees verder... |
Forumonderwerp |
zieke boom ? Gepubliceerd: 02 dec 2018 53 keer bekeken |
Hallo,
Ik was in mijn tuin aan het werken toen ik opeens grote, bruine plekken opmerkte aan de stam van mijn boom (een wilg geloof ik).
Ik kan mij niet herinneren dit eerder gezien te hebben, moet ik mij zorgen maken ? Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke boom is dit ? Gepubliceerd: 05 aug 2018 52 keer bekeken |
graag wil ik weten wat voor boom dit is.
Dit, omdat mijn geiten de bladeren erg lekker vinden en ik niet weet of deze boom/ grote struik giftig is. Alvast bedankt voor uw antwoorden.
ps de plant is vanzelf gekomen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wilg bruin rode bulten Gepubliceerd: 02 jul 2018 328 keer bekeken |
Beste,
Op onze knotwilg vind ik bruin rode bulten. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Voor zover ik kan zien zit het alleen aan de zon kant.
Alvast bedankt!! Lees verder... |
Forumonderwerp |
herkent iemand deze plant/struik/onkruid? Gepubliceerd: 13 jul 2017 117 keer bekeken |
spontaan gaan groeien tussen de bloemen die ik geplant heb,iemand enig idee wat t kan zijn ? Bvd Lees verder... |
Forumonderwerp |
weet iemand welke 2 plantjes dit zijn? Gepubliceerd: 11 jul 2017 95 keer bekeken |
De middelste in de 2de foto Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke boom of struik is dit ? Gepubliceerd: 22 apr 2017 8 keer bekeken |
Dag, Wie herkent deze boom of struik ? Aangetroffen in een bos. Blad lijkt op wilg of laurier. Blad iets meer dubbel zo lang dan breed. Blad fijn gezaagd,eindigend op een spitsje, de voet aflopend. Steel 6 - 10 mm. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat is dit Gepubliceerd: 13 apr 2017 11 keer bekeken |
Wie kan mij vertellen wat dit is, het groeit op/aan een wilgenboom Lees verder... |
Forumonderwerp |
aparte bloesem Gepubliceerd: 04 apr 2017 3 keer bekeken |
Hallo iedereen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
wilgen schutting Gepubliceerd: 25 mrt 2017 20 keer bekeken |
Hoi, Alle wilgen schuttingen die ik op internet tegenkom gebruiken palen van kastanje hout. Waarom is dit en zou ik ook hardhouten palen kunnen gebruiken? Lees verder... |