Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
uv lamp? Gepubliceerd: 02 jul 2012 21 keer bekeken |
ik wil graag een uv lamp in mijn vijver.ik heb al een filter maar zonder uv.wie weet een goede uv lamp/ filter dinges?voor 1000 liter vijver. Lees verder... |
Forumonderwerp |
planten bestand in de vijver Gepubliceerd: 16 jun 2012 22 keer bekeken |
We hebben nu al een aantal jaar een vijver en ieder jaar hebben we weer hetzelfde probleem. In het voorjaar ziet de vijver er kraak helder uit. De zuurstofplanten (glanzend fonteinkruid, drijvend fonteinkruid, hoornblad, Lees verder... |
Forumonderwerp |
zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?) Gepubliceerd: 16 mei 2012 269 keer bekeken |
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden.
Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
vijver aanleggen Gepubliceerd: 13 mei 2012 30 keer bekeken |
Beste,
Ik ben reeds enkele dagen bezig met de aanleg van mijn vijver.
Voorlopig zijn de werkzaamheden gestopt omdat ik op 3 boomstronken gebotst ben en die dus eerst moet laten wegfrezen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke vissen kunnen samen met kikkervisjes Gepubliceerd: 26 apr 2012 2,139 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
steur verzwaren Gepubliceerd: 07 apr 2012 185 keer bekeken |
Ik heb een Diamandsteur van 76 cm , 5 jr, heeft problemen met lucht in de maag, v/d week koidokter Rob Heijmans bij geweest, en lucht verwijderd met holle naald, en lucht uitgezogen met slangetje, alles te volgen op de monitor. Lees verder... |
Forumonderwerp |
salamander, welke soort? Gepubliceerd: 11 okt 2010 14 keer bekeken |
Gisteren was ik bij kennissen en mag daar altijd graag ff bij hun vijver staan genieten.Heel simpel, rechttoe, rechtaan, maar erg mooi. Lees verder... |
Forumonderwerp |
poelslakken Gepubliceerd: 16 sep 2010 58 keer bekeken |
Forumonderwerp |
kan iemand vertellen wat voor visjes dit zijn? Gepubliceerd: 12 sep 2010 319 keer bekeken |
Hallo allemaal,wij hebben in mie een heel klein vijvertje aangelegd. Zoals in een ander topic aangegeven,hebben we reeds een aantal kikkers hier,maar ook salamanders.OOk hebben wij vissen ontdekt,alleen welke soort zou het zijn? Lees verder... |
Forumonderwerp |
riviergrondel Gepubliceerd: 06 aug 2010 151 keer bekeken |
Hallo mede forumbezoekers, Lees verder... |
Forumonderwerp |
slootje Gepubliceerd: 11 apr 2010 20 keer bekeken |
Halloik heb een hoekhuis, en grenzend aan onze achtertuin loopt een slootje. Soms stroomt het water een beetje, maar vaak staat het stil. Het staat ondergronds door middel van buizen wel in verbinding met ander water. Lees verder... |
Forumonderwerp |
toon je vijvertje. Gepubliceerd: 15 jun 2009 71 keer bekeken |
Hey zoals het topic zegt.TOON JE VIJVER
Ik ben schuurkot.be Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuin op t zuiden Gepubliceerd: 27 jan 2009 14 keer bekeken |
Forumonderwerp |
ook al kikkerdril? Gepubliceerd: 15 apr 2008 79 keer bekeken |
vanochtend werd ik verrast met een enorme bult kikkerdril...wie heeft dit ook al gezien in zijn/haar vijver? Lees verder... |
Forumonderwerp |
zweefalgen Gepubliceerd: 04 sep 2007 15 keer bekeken |
Ik begin een groenlaagje te zien op de stenen in mijn vijver. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kikkers Gepubliceerd: 24 okt 2005 2 keer bekeken |
Mijn vijver is ongeveer 1 meter diep en er zitten zeker 14 kikkers in. Ook deze zomer waren ze weer volop aanwezig ,dus ik neem aan dat ze in de vijver overwinteren. Lees verder... |