Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Tuininformatie |
twist voor je tuin: grasrollen met ingelegde planten versus zelf bloemen planten Gepubliceerd: 19 apr 2024 11 keer bekeken |
Ben je van plan om je tuin op te fleuren? Misschien denk je wel na over het kopen van graszoden zodat je snel een mooi groen gazon aan kan leggen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruid in gazon Gepubliceerd: 05 aug 2023 68 keer bekeken |
Hi, weet even niet in welk forumonderdeel te plaatsen, dus maar even hier.
Hoe krijg ik dit definitief uit mijn gras, zonder de hele boel af te graven :)Wat is het eigenlijk? Klavertjes of zo?
Dank voor reactie
Ron Lees verder... |
Tuininformatie |
een mooie tuin creeren Gepubliceerd: 12 jul 2023 25 keer bekeken |
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien? Lees verder... |
Tuininformatie |
oplossingen voor veelvoorkomende tuinproblemen Gepubliceerd: 26 mei 2023 25 keer bekeken |
Je geniet het hele jaar door het liefste van een tuin die goed verzorgd en onderhouden is. En ook al klinkt het zo vanzelfsprekend, het kan in de loop zomaar zo zijn dat je net even wat meer bij moet benen. Lees verder... |
Tuininformatie |
op welke manieren kun je jouw tuin beschermen? Gepubliceerd: 15 aug 2022 13 keer bekeken |
Je bent trots op je tuin. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Je hebt bijvoorbeeld je best gedaan om hier diverse mooie plantjes te laten groeien. Logischerwijs wil je er voor zorgen dat dit alles er mooi uit blijft zien. Lees verder... |
Tuininformatie |
zo houd jij je tuin in topvorm Gepubliceerd: 19 jul 2022 16 keer bekeken |
Nu de zomer in het land is, beginnen je groene vingers vast te jeuken om aan de slag te gaan in je tuin. Zoals elke tuinliefhebber wil jij ook dat je tuin een plaatje is. Lees verder... |
Tuininformatie |
de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente Gepubliceerd: 03 mrt 2022 26 keer bekeken |
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente Lees verder... |
Tuininformatie |
je tuin klaar maken voor de zomer van 2022, dat doe je zo Gepubliceerd: 16 feb 2022 27 keer bekeken |
Nog heel even volhouden en de eerste warme zonnestralen dalen weer op ons neer. Vind jij het ook zo fijn om dan heerlijk bezig te zijn of te ontspannen in de tuin? Grote kans dat jouw tuin nog even flink onder handen mag worden genomen. Lees verder... |
Tuininformatie |
voordelen van kunstgras kopen Gepubliceerd: 09 sep 2021 30 keer bekeken |
Het aanleggen van een natuurlijk gazon is zeer bewerkelijk en moeilijk, het vereist constante verzorging om de paar dagen - maaien en bemesten. Kunstgras is in dit geval de ideale oplossing. Lees verder... |
Tuininformatie |
maak je tuin klaar voor het voorjaar met deze tips Gepubliceerd: 15 mrt 2021 63 keer bekeken |
De eerste lentedagen dienen zich al vroeg aan dit jaar. Wil jij ook lekker naar buiten en de tuin in? Vaak begint het in het voorjaar te kriebelen om weer van start te gaan met tuinieren. Lees verder... |
Forumonderwerp |
is dit hondsdraf ?? Gepubliceerd: 08 jul 2020 738 keer bekeken |
Hallo,
In mijn gazon zit zoveel dat van onkruid.
Wat is dat (ik denk hondsdraf) en wat kun je er tegen doen?
Is er een bestrijdingmiddel voor?
Groet,
Johan3 Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruid in gazon Gepubliceerd: 24 jun 2019 71 keer bekeken |
goede dag
Ik hebt deze plantjes in mijn gras staan vorige jaar was het niet zoveel maar nu komt het zoveel dat ik bijna geen gras over hebt, in deze soort komt kleine blauwe bloempjes. Lees verder... |
Forumonderwerp |
gazon, onkruid Gepubliceerd: 26 mei 2019 126 keer bekeken |
hoi,
wie weet welk onkruid dit is. Heb dit in gazon. Groen ligt plat op gazon en heeft steeds 1 grote wortel (peen) die vrij diep gaat ( 10cm). Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruid in gazon Gepubliceerd: 13 okt 2018 487 keer bekeken |
Mijn schoonmoeder zaliger zei altijd: "Onkruid bestaat niet". Maar ik vind het maar niks. De fotos geven aan wat ik in mijn gazon vind, soms hele zoden. Allereerst foto1. Vervolgens foto2 (hele zoden, blad is nog geen cm doorsnee). Lees verder... |
Forumonderwerp |
naam onruid en hoe te bestrijden Gepubliceerd: 08 aug 2018 87 keer bekeken |
Hoi allemaal,
Ik heb last van 2 soorten 'onkruid' in mijn gazon. Weet iemand wat dit is en hoe deze te bestrijden zijn?
Dankje Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruid in gazon Gepubliceerd: 17 okt 2017 1,290 keer bekeken |
Kan iemand mij vertellen wat voor onkruid dit is? En wat eraan te doen? Lees verder... |
Forumonderwerp |
mag ik deze middelen gebruiken? Gepubliceerd: 24 aug 2017 24 keer bekeken |
Beste lezer, Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruid naam en hoe te bestrijden Gepubliceerd: 15 aug 2017 824 keer bekeken |
Hallo,
Op mijn pas (2 maanden terug) ingezaaide achtertuin komt allemaal onkruid naar boven. (Foto1) Lees verder... |
Forumonderwerp |
onbekend onkruid in gazon Gepubliceerd: 10 jun 2017 591 keer bekeken |
Hallo,
Wie kan mij vertellen welke plant dit is en hoe ik deze het beste kan bestrijden?
Groet,
Sjoerd Lees verder... |
Tuininformatie |
ontmossen van het gazon Gepubliceerd: 20 mei 2017 711 keer bekeken |
Jaarlijks ontmossen van het gazon. Tips om mos te voorkomen en te bestrijden Lees verder... |
Tuininformatie |
klavers uit het gazon halen Gepubliceerd: 20 mei 2017 1,231 keer bekeken |
Moeten klavers uit gazon of kun je ermee leren leven?
Het antwoord zal meestal als ´ja´ klinken, maar er zijn ook tuiniers die er een andere mening op na houden. De meest voorkomende klaversoorten in een gazon zijn: Lees verder... |
Tuininformatie |
onkruid namen en foto's Gepubliceerd: 14 mei 2017 10,999 keer bekeken |
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld. Lees verder... |
Tuininformatie |
onkruid in gazon bestrijden Gepubliceerd: 13 mei 2017 1,368 keer bekeken |
Over de vraag of je onkruiden uit het gazon al dan niet dient te verwijderen, zijn de meningen verdeeld. Die keuze dien je eigenlijk reeds te maken voor de aanleg van je gazon. Lees verder... |
Forumonderwerp |
het verwijderen van onkruid tussen loopkamille Gepubliceerd: 04 feb 2017 46 keer bekeken |
wij hebben ipv gazon loopkamille geplant deze geeft na enige tijd een mooi donkergroen tapijt welke men niet moet maaien het nadeel is dat er ook onkruid tussen groeit bestaat er een produkt om het onkruid stuk te spuiten welke de kamille laat sta Lees verder... |
Forumonderwerp |
onkruitdoor het gras wat nu? Gepubliceerd: 10 okt 2016 4 keer bekeken |
In mijn gras heb ik veel last van onkruid zie foto Joe kan ik dit verwijderen en herstellen. En zorgen dat het niet snel terug kan komen? Mvg Ronald Lees verder... |