Mijn zoon moet voor groep 8 een aantal boombladeren benoemen en omschrijven. Voor een aantal lukt dit wel maar we blijven met een drietal voor ons niet herkenbare bladeren zitten. Wie o wie kan ons helpen.
Een docent, die zulke opdrachten geeft, moet ook de mogelijkheden scheppen om aan zo'n opdracht te voldoen, dmv. flora en dergelijke. Ongetwijfeld zijn er opzoekmogelijkheden op de school aanwezig.
Bladeren verzamelen en pas achteraf de naam proberen achterhalen is eigenlijk niet zo'n goed idee. Je kan beter ter plaatse de boom determineren door alle elementen samen te leggen: vorm van de boom, schors, vruchten, biotoop, enz. Je maakt het gewoon onnodig moeilijk op deze manier.
En wat die opmerking op het papier betreft : een boom zonder dieren lijkt mij iets eigenaardigs, ik hoop dat ik nooit een dergelijk exemplaar ontdek ;-)
Een docent, die zulke opdrachten geeft, moet ook de mogelijkheden scheppen om aan zo'n opdracht te voldoen, dmv. flora en dergelijke. Ongetwijfeld zijn er opzoekmogelijkheden op de school aanwezig.
Bladeren verzamelen en pas achteraf de naam proberen achterhalen is eigenlijk niet zo'n goed idee. Je kan beter ter plaatse de boom determineren door alle elementen samen te leggen: vorm van de boom, schors, vruchten, biotoop, enz. Je maakt het gewoon onnodig moeilijk op deze manier.
En wat die opmerking op het papier betreft : een boom zonder dieren lijkt mij iets eigenaardigs, ik hoop dat ik nooit een dergelijk exemplaar ontdek ;-)
Iemand wel een idee wat voor blad dit is?