Onbekende plant

9 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 23/04/2024 - 17:05
RV

Onbekende plant

Hallo,

In mijn tuin is er een onbekende plant opgedoken. Is boven gekomen tussen mijn phloxinfo-icon, maar heeft een totaal ander blad en toch ook een stevige stam. Ik herinner mij niet dat ik daar een stek geplant zou hebben.

Kan iemand mij helpen deze plant te identificeren? Dank bij voorbaat.

wo, 24/04/2024 - 18:38
peterplant

Staat er toevallig ergens een Campsisinfo-icon , een klimplant, in de buurt?

wo, 24/04/2024 - 18:42
RV

Neen, geen klimplanten in de tuin.

wo, 24/04/2024 - 18:44
peterplant

Ook niet bij de buren? Blad lijkt sterk op een Campsisinfo-icon die erom bekend staat dat die her en der wortelscheuten kan vormen.

wo, 24/04/2024 - 18:56
RV

Dan zal ik morgen bij de buren over de schutting moeten kijken ;-)

Wordt dus vervolgd....

wo, 01/05/2024 - 09:57
RV

Neen, de buren hebben ook geen klimplanten staan, en nooit gehad.

Misschien zomaar via een zaadje? 

Misschien kan ik hem uitsteken en er iemand anders een plezier mee doen.

Toch bedankt voor de moeite.

wo, 01/05/2024 - 12:10
peterplant

Je moet bij het uitgraven eens kijken of er ergens een wortel naar toe groeit. Als het een Campsisinfo-icon is moet je er rekening mee houden dat een wilde Campsis nogal de neiging heeft om overal wortelscheuten uit de grond te geven. Daar is niemand blij mee.

wo, 01/05/2024 - 14:21
RV

Oei oei, ik hoop dat dit niet het geval is.

Daarom dat we eigenlijk geen klimplanten zetten, omdat dit snel uit de hand kan lopen.

Bedankt voor de uitleg.

do, 02/05/2024 - 13:21
peterplant

Heel veel klimplanten hebben geen woekerneigingen.

Reactie toevoegen

Forum afbeelding
Meer informatie
  • Bestanden moeten kleiner zijn dan 10 MB.
  • Toegestane bestandstypen: png gif jpg jpeg.
  • Afbeeldingen worden passend gemaakt binnen: 800x800 pixels.
E-mail verificatie
Uw bericht wordt zonder verificatie niet getoond. Bestaande e-mailadressen van gebruikers worden niet geaccepteerd.
Er wordt een e-mail gezonden naar het e-mailadres die u hier invult. Klik op de in de e-mail vermelde verificatie link. Uw reactie zal worden gepubliceerd nadat u op de link in de e-mail heeft geklikt en daarmee de verificatie afrond.
Uw e-mailadres wordt niet openbaar en wordt alleen gebruikt voor de validatie op deze site.

Wilt u meer controle over de berichten die u toevoegt aan groeninfo.com - bijvoorbeeld geïnformeerd worden over nieuw geplaatste reacties bij uw bericht - raden wij u aan eerst een account aan te maken en in te loggen voordat u een bericht plaatst.
Account aanmaken | Inloggen

Gebruik minimaal 3 karakters voor de publicatienaam Alle berichten met bovenstaand e-mailadres worden gepubliceerd met de publicatienaam. Dit is een verplicht veld als het e-mailadres voor het eerst gebruikt. Laat leeg als u de publicatienaam wilt gebruiken welke u op een eerder moment heeft ingevoerd bij dit e-mailadres.