Lijkt inderdaad op een vrouwenmantel als ik de afbeelding daarvan google. Ik zou graag een winterhard plantje willen dat ongeveer 20 cm hoog blijft...deze schijnt toch nog 50 te kunnen worden :(
Die 50 cm. is inclusief bloeiwijze in de zomer. De plant zelf komt niet boven de 30 cm. uit. Heuchera is mogelijk lager, maar ook daar komt de bloeiwijze nog bij. Mogelijk is Bergenia cordifolia, schoenlappersplant, iets voor je.
Veel tuingeraniums zijn laagblijvend en sommige zijn zelfs (half)groenblijvend. De Geranium macrorrhizum-variëteiten vind ik zelf wel leuk, Geranium Biokovo blijft lager en zo zijn er nog heel wat!
Ik kan het niet goed zien maar ik denk dat het vrouwenmantel is (Alchemilla mollis).
groetjes,
Dominique
Andere mogelijkheid Heucheria...
Het is wel vrouwenmantel, want deze dames hebben dit verhaaltje vermoedelijk in scene gezet.
Ik pas..
Lijkt inderdaad op een vrouwenmantel als ik de afbeelding daarvan google. Ik zou graag een winterhard plantje willen dat ongeveer 20 cm hoog blijft...deze schijnt toch nog 50 te kunnen worden :(
Die 50 cm. is inclusief bloeiwijze in de zomer. De plant zelf komt niet boven de 30 cm. uit.
Heuchera is mogelijk lager, maar ook daar komt de bloeiwijze nog bij.
Mogelijk is Bergenia cordifolia, schoenlappersplant, iets voor je.
Dankje voor de tip.
Ik was ook al aan het kijken voor de galium odoratum. Kan ook wel denk ik?
Veel tuingeraniums zijn laagblijvend en sommige zijn zelfs (half)groenblijvend. De Geranium macrorrhizum-variëteiten vind ik zelf wel leuk, Geranium Biokovo blijft lager en zo zijn er nog heel wat!
Grts, Pol
Galium odoratum (voorheen Asperula) is ook een leuke plant, die onder de 20 cm blijft.