Welke plant is dit?

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 27/12/2015 - 18:00
Sweettree

Welke plant is dit?

Deze pol groeide in één seizoen uit. Hij begon dit voorjaar met enkele sprietjes. Dus een sterke groeier. De foto's zijn uit okt. maar hij staat er nog net zo fris bij, afmeting 60cm hoog, 90 breed. Helaas heeft hij niet gebloeid. Ik wil in mijn tuin niet (nog meer) woekeraars en reuzen, dus ik wil graag weten of ik hem eruit moet gooien. (We hebben ooit met heel veel moeite een volwassen pampasgras verwijderd, hopelijk is dit geen kind...) Alvast bedankt.

Welke plant is dit?
zo, 27/12/2015 - 18:04
Sweettree

Welke plant is dit? foto 2 (sorry greenconnection, ik was even vergeten hoe ik een 2e foto moest toevoegen...)

Welke plant is dit?
zo, 27/12/2015 - 19:52
Carib

Carexinfo-icon pendula, hangende zegge. Helemaal geen onaardige plant, doet het ook op moeilijke plaatsen, zoals droge schaduw. Maar zaait zich ook meedogenloos uit en de zaailingen groeien in zeer rap tempo uit tot forse pollen. Ik heb daarom de moederplant verwijderd en trek alle zaailingen uit.

zo, 27/12/2015 - 21:33
GreenConnection

Goed opgelost, Sweettree! Dank!

ma, 28/12/2015 - 12:58
GreenConnection

Als je geen uitzaaiing wilt, dan knip je na de bloei de stengels weg voor de zaadvorming.

ma, 28/12/2015 - 14:57
Carib

Dat is inderdaad een optie, maar zonder de hangende halmen is meer dan de helft van de sierwaarde van de plant weg. Bij grassen vind ik het moeilijk in een oogopslag te zien, wanneer de bloei over is gegaan in zaadvorming, zeker bij deze plant waar er ook steeds nieuwe halmen verschijnen.

ma, 28/12/2015 - 17:16
Sweettree

Allen bedankt voor de reacties. Ziet er inderdaad leuk uit als de bloeiaren eraan zitten, maar ik ga toch het risico niet nemen. Meer iets voor een hele grote tuin...

Onderwerp gesloten