Ik heb deze in de achtertuin staan en wil er eigenlijk nog twee bijplaatsen maar zonder naam is dat lastig. Wie kan mij uit de brand helpen? Het is de langwerpige plant achter de buxus.
Bij het zoeken op internet om deze plant bij te bestellen, kwam ik erachter dat het misschien toch een andere Taxus betreft. Als ik het goed heb gelezen, zijn er een aantal Taxus'en die erg op elkaar lijken: Taxus Baccata 'Fastigiata Aurea' Taxus Baccata 'Fastigiata Aureomarginata' Taxus Baccata 'David' Het verschil tussen de Aurea en Aureomarginata zou hem erin moeten zitten, dat de Aera smal blijft en heel hoog kan worden en de Aureomarginata meer in de breedte groeit en minder hoog word. De David blijft klein en redelijk smal. Op een aantal verschillende nederlandse websites, ook bij kwekers, lijkt het erop dat de Aurea en Aureomarginata door elkaar worden gehaalt. Zie ook https://tinyurl.com/y2pe7qqd alhoewel ik niet weet of dat de beste bron is. De Taxus die ik nu heb staan is ca 230cm hoog en 60cm breed, dus ik ben geneigd om voor de Taxus Baccata 'Fastigiata Aurea' te gaan
Je zocht naar een soortgelijke plant als op de foto. De 2de foto laat duidelijk zien dat het gaat om een geelgerande taxus, Taxus baccata 'Fastigiata Aureomarginata'(aureomarginata = geelgerand). Alle exemplaren van deze cultivar, hebben overeenkomstige eigenschappen.
Taxus baccata 'Fastigiata Robusta .
Als de naalden geelgerand zijn, is het Taxus baccata 'Fastigiata Aureomarginata'
Bedankt voor jullie respons! Hierbij nog een close-up. Ik denk dat greencennection het bij het rechte eind heeft
Yes!
Bij het zoeken op internet om deze plant bij te bestellen, kwam ik erachter dat het misschien toch een andere Taxus betreft. Als ik het goed heb gelezen, zijn er een aantal Taxus'en die erg op elkaar lijken:
Taxus Baccata 'Fastigiata Aurea' Taxus Baccata 'Fastigiata Aureomarginata' Taxus Baccata 'David'
Het verschil tussen de Aurea en Aureomarginata zou hem erin moeten zitten, dat de Aera smal blijft en heel hoog kan worden en de Aureomarginata meer in de breedte groeit en minder hoog word. De David blijft klein en redelijk smal. Op een aantal verschillende nederlandse websites, ook bij kwekers, lijkt het erop dat de Aurea en Aureomarginata door elkaar worden gehaalt.
Zie ook https://tinyurl.com/y2pe7qqd alhoewel ik niet weet of dat de beste bron is.
De Taxus die ik nu heb staan is ca 230cm hoog en 60cm breed, dus ik ben geneigd om voor de Taxus Baccata 'Fastigiata Aurea' te gaan
Je zocht naar een soortgelijke plant als op de foto. De 2de foto laat duidelijk zien dat het gaat om een geelgerande taxus, Taxus baccata 'Fastigiata Aureomarginata'(aureomarginata = geelgerand). Alle exemplaren van deze cultivar, hebben overeenkomstige eigenschappen.