reëen 10.000m²
za, 26/02/2011 - 18:59
reëen 10.000m²
is het mogelijk om reëen te houden op een stuk weiland van +-10.000m²?
ik weet dat ze stressgevoelig zijn. Maar de weide ligt in een zeeeeeeer rustig gebied. Ook kan ik nergens reëen levend te koop vinden
Anders zal ik maar damherten gaan houden
Het is ook niet gebruikelijk om een ree in gevangenschap te houden door stress gevoeligheid,beter damherten of een grotere soort.
ok dat dacht ik al ja dan zullen het damherten worden
volgens mij vallen reeen onder beschermde dieren, die sowieso niet in gevangenschap gehouden mogen worden, die horen lekker in het wild rond te lopen....
ow er worden er elk jaar geschoten bij mijn weten niet zo ver van waar ik nu woon..
Slakje,
Dat klopt dat reeën in de herfst/winter geschoten worden.
Helaas maar dit is om het reeënbestand in toom te houden en te zorgen dat er niet teveel reeën komen, daar ze hier geen natuurlijke vijanden hebben.
Maar daarom is het nog wel verboden voor zover ik weet om Reeën in gevangenschap te houden.
Dat zou de dieren ook niet goed doen.
ok bedankt voor de info.
Volgens mij vallen reeën onder beschermde dieren, die sowieso niet in
gevangenschap gehouden mogen worden, die horen lekker in het wild rond te
lopen.
ree is jachtwild en niet beschermd,er zijn wel tijden vastgesteld wanneer reeën bejaagd mogen worden.
Reeën in gevangenschap houden mag wel maar ze zijn in tegenstelling tot andere herten erg gevaarlijk,de bokken zijn nogal territoriaal en binnen een omheining is de kans om aangevallen te worden erg groot,daarom zie je ze ook weinig in dierentuinen e.d.
hm ja maar de jagers hier zijn anders dan de meesten elk jaar in het jachtseizoen 'verdwijnen' ook zeeeer veel katten en af en toe ook een hond op mysterieuze wijze..
tja Slakje, jagers......natuurmensen, ik vind het altijd moeilijk te rijmen, van de natuur houden en doodschieten in koele bloede.....maar ja....wie ben ik.....
zou een vos een ree niet aankunnen? want er worden ook vossen geschoten elk jaar ... wel jammer want er zijn er bij ons al zo weinig.
een reekalf zou gevaar kunnen duchten van een vos,een volwassen ree ook een hinde is levensgevaarlijk voor een vos