Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
orchidee gelukkig? Gepubliceerd: 04 jul 2024 23 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
orchidee phalaenopsis Gepubliceerd: 23 okt 2023 44 keer bekeken |
Beste,
Mijn vlinderorchidee vertoont de laatste maand "gekrulde" bladeren. En krijgt veel luchtwortels.
Ik geef eenmaal per week water ( 10 minuten in water).
Wat kan ik doen?
Vriendelijke groeten, Lees verder... |
Forumonderwerp |
orchidee snoeien Gepubliceerd: 09 aug 2022 40 keer bekeken |
Hallo. Ik heb een orchidee gekregen voor mijn verjaardag. Ze zijn bijna uitgebloeid en wil het daardoor binnenkort snoeien. Als ik opzoek hoe dit moet kom ik overal tegen 'boven het 3de oog'. Lees verder... |
Forumonderwerp |
orchidee? dendrochilum filiforme. Gepubliceerd: 01 jul 2022 18 keer bekeken |
Hallo, er staat een plant in mijn tuin die in eerste instantie leek op een gladiool. Maar nu de bloempjes erin zitten..lijkt het op een orchidee. Hij groeit op de houten vlonder. Ik las dat het een zeldzaam exemplaar is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
hulp bij slappe bloemtak en bloemen Gepubliceerd: 08 jun 2022 59 keer bekeken |
Hoi iedereen. Ik heb recent een cambria orchidee gekocht, gister merkte ik dat er aan een tak de bloemen slap hingen. Dezelfde tak heeft nog knoppen dus het leek me niet dat die al klaar met bloeien waren. Lees verder... |
Forumonderwerp |
jan orchid Gepubliceerd: 23 mei 2022 15 keer bekeken |
Goedendag,
Ik heb iets vreemds in het wortelgestel van mijn orchidee – allemaal witte stipjes op de grote wortels (zie foto).
Hij bloeit prachtig en lijkt er (nog) geen last van te hebben. Lees verder... |
Forumonderwerp |
gedroogde bloem Gepubliceerd: 20 mei 2022 64 keer bekeken |
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent? Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke orchidee soort is dit ? Gepubliceerd: 18 sep 2021 97 keer bekeken |
Hele mooie orchidee al 2 jaar geleden gekregen en kreeg toen uitschieters die boven op de plant groeide met wortel en al overgepot.
Inmiddels nieuw plant geworden met 2 aparte stukjes met stengels Lees verder... |
Forumonderwerp |
orchidee Gepubliceerd: 03 sep 2021 49 keer bekeken |
Hallo mede denkers,
Hier aan mn orchidee gebeurt iets raars....
Heeft iemand een idee? Zie foto...
Gr Anne. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bamboe orchidee blijft nieuwe keiki's maken Gepubliceerd: 16 feb 2021 502 keer bekeken |
Sinds september 2019 heb ik deze orchidee. Ging in bloei kort nadat ik hem had. Eerste helft van 2020 onstond er een keiki. Die groeide in het begin hard daarna viel hij stil. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wie kent mij? Gepubliceerd: 04 aug 2020 32 keer bekeken |
In de polder ligt een dijk, waar alleen wandelaars en fietsers kunnen komen. Langs deze dijk staan veel van deze planten, die wij als orchidee herkenden. We konden hem niet identificeren aan de hand van onze plantengids. Lees verder... |
Forumonderwerp |
orchidee laten bloeien Gepubliceerd: 29 mei 2020 91 keer bekeken |
beste plantenliefhebbers
Ik heb een orchidee zo'n 8 maanden geleden gestekt
Deze orchidee groeit nu gelukkig maar ik heb hulp nodig om hem te laten bloeien
Kan iemand mij vertellen hoe ik de orchidee laat bloeien ? Lees verder... |
Forumonderwerp |
dendrobium nobile nieuwe takken Gepubliceerd: 09 apr 2020 246 keer bekeken |
Mijn orchidee heeft nieuwe takken gemaakt. Naast dat er ook aan de grond nieuwe stammen zijn. Lees verder... |
Forumonderwerp |
kleur van paarse orchidee mooi houden bij nieuwe bloei Gepubliceerd: 02 feb 2020 87 keer bekeken |
Ik heb 10-tallen orchideeën en kan ze jaren na elkaar opnieuw in bloei krijgen. Toch stel ik vast dat de kleur, vooral van paarse orchideeën, op den duur toch wat lichter wordt. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke orchis is dit? Gepubliceerd: 12 jul 2019 12 keer bekeken |
Ik was vanavond mijn heg aan het scheren en tijdens het opruimen zag ik dat er een orchidee in de haagvoet staat. Wist niet dat die zomaar in een nieuwbouwwijk op zou komen. Welke is dit? Lees verder... |
Forumonderwerp |
vraag m.b.t zaailingen Gepubliceerd: 07 jul 2019 17 keer bekeken |
Beste allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
miltoniopsis in de zomer, hoe moet je omgaan? Gepubliceerd: 29 mei 2019 49 keer bekeken |
Ik heb net een Miltoniopsis gekocht heb ik ontdekt. Het staat op de label dat het een Miltonia is, maar echter door foto's te kijken denk ik dat het eigenlijk een Miltoniopsis is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
bloem groeit in knop? Gepubliceerd: 24 apr 2019 82 keer bekeken |
Bij mijn orchidee groeit er een bloem op een hele vreemde wijze. De orchidee bloeit al vanaf november afgelopen jaar en begint weer nieuwe knoppen aan te maken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
verrotte wortelpuntjes onder oud verwijderd blad v orchidee? Gepubliceerd: 02 mrt 2019 304 keer bekeken |
Hallo allemaal,
Ik heb hier zoveel goede tips langs zien komen en ben vanochtend beter naar twee orchideeën gaan kijken. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat is dit voor een plant en hoe snoei ik hem? Gepubliceerd: 24 feb 2019 49 keer bekeken |
Goedemiddag, Lees verder... |
Tuinevenementen |
orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling Gepubliceerd: 06 feb 2019 22 keer bekeken |
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019. Lees verder... |
Tuinevenementen |
orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling Gepubliceerd: 06 feb 2019 22 keer bekeken |
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019. Lees verder... |
Tuinevenementen |
Tuinevenementen |
orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling Gepubliceerd: 23 jan 2019 18 keer bekeken |
Tuinevenementen |
orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling Gepubliceerd: 23 jan 2019 18 keer bekeken |