Kleine lekkage Delta 7500

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 14/10/2007 - 19:35
snackey

Ik heb een delta 7500 filter aangeschaft. Nu is er een minimale lekkage bij de uitloop. Filter staat in de berging, dus lekkage is hinderlijk.
Ik heb de rubberen ring aan de buitenzijde geplaatst. Alle randjes een beetje geschuurd. Moet er ook een rubberen ring aan de binnenzijde, die zat er niet bij.
Of moet ik alles met siliconenkit dichten?

zo, 14/10/2007 - 19:45
w.wigman

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met rubberen ring aan abuitenkant, maar normaal gebruik je zo'n ring tussen de koppeling zelf en de flens waarop je hem aansluit.

Ik zou geen kit gebruiken, dat is niet bedoelt voor een dergelijke afdichting, gaat altijd weer lekken.

Gewoon een extra rubberen ring gebruiken (mits er plek voor is).

ma, 15/10/2007 - 07:57
snackey

De rubberen ring zit aan de buitenzijde dan komt de polyester filter en dan de kunstof moer aan de binnenkant.
Het lekt dus tussen de ring en het filter.

ma, 15/10/2007 - 11:11
Gis

de rubber ring moet langs de binnen kant Grtz Gis

ma, 22/10/2007 - 12:57
Jan 17 Sept. 44

De rubberen ring moet inderdaad aan de binnenkant van je filter. Weet je trouwens zeker dat het niet lekt tussen jouw slang en je slangtule. Vaak zijn slangtule's bij het uiteinde voorzien van verschillende afmetingen om ervoor te zorgen dat diverse slangdikte's (10mm, 15mm, 20mm, 25mm, en zelfs 30mm) aangesloten kunnen worden. Niet overeenkomende dikte's kunnen ook tot lekkage leiden.

Jan.

Onderwerp gesloten