Waterpartij van +/- 150 liter aanleggen
ma, 18/05/2009 - 02:05
Waterpartij van +/- 150 liter aanleggen
Hallo allemaal,
Ik heb een huis gekocht met daarbij in de tuin een bak met een inhoud van ongeveer 150 liter en een diepte van 45-50 cm die heeft gefungeert als vijvertje. Ik zou het wel leuk vinden om hier weer wat van te maken maar ik heb absoluut geen verstand van vijvers. Daarom zou ik graag willen weten waar ik moet beginnen.
Ik ben al eens opzoek gegaan naar een pomp en filter maar ik weet niet wat de capaciteit moet zijn. Ik zou graag iets van een watervalletje erbij willen hebben en natuurlijk ook een paar planten en vissen erin.
Wie kan mij een beetje opweg helpen?
Groeten, Mike
is dat niet wat veel gevraagd van een vijvertje van 150l er kunnen wel planten in enzo maar niet te veel vissen zou ik zeggen watervalletje is al overdreven voor zo een klein vijvertje
Ik denk dat die 150 liter een rekenfout is. Anders is het een gat van 50x60cm doorsnee om toch aan die diepte te komen?
Ruud
De berekening klopt zeker, het is namelijk een driehoekige bak waarvan de rechte zijden 80x80 cm zijn, de diepte is ongeveer 50 cm, dat komt dan op 160 liter uit maar de bovenstaande getallen zijn dan ook wat afgerond.
Ik weet dat het niet heel veel voorstelt maar ik wil d'r toch graag wat leuks van maken, onder andere met zo'n watervalletje. Zijn d'r een minimum en/of maximum capaciteit van de pomp waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf. Is bijvoorbeeld een pomp met een capaciteit van 1000L/h veel te groot of juist wel goed te doen?