Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
'nieuw' leven olijfboom Gepubliceerd: 27 mei 2018 1,315 keer bekeken |
hallo allemaal, Lees verder... |
Forumonderwerp |
verplaatste olijfboom die dood gaat. Gepubliceerd: 11 jun 2016 243 keer bekeken |
goedenavond mijn buurtjes hebben een drietal olijfbomen. een van deze bomen is een paar weken terug verplaatst. nu ziet hij er meer dood dan levend uit. is deze boom nog te redden ?? en zo ja,hoe ??? Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeien olijf en catalpa Gepubliceerd: 26 mrt 2015 36 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeien olijfboom Gepubliceerd: 02 mrt 2015 31 keer bekeken |
Goedemiddag,
Ik heb enkele olijfbomen nu 5 jaar in bezit. Nu wil het zo zijn dat een van de olijfbomen kaal is in het midden van de kruin. De andere is wel mooi groen vanuit het midden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeien olijfboom Gepubliceerd: 04 apr 2014 42 keer bekeken |
Ik heb mijn olijf al wat gesnoeid maar wil graag dat de stam wat dikker gaat worden, heb ik het zo goed gedaan of moet ik nog 1 van de takken die verticaal staan weghalen voor de mooiste vorm? Lees verder... |
Forumonderwerp |
is deze olijfboom dood? Gepubliceerd: 20 mei 2013 75 keer bekeken |
in 2010 hebben wij een oude olijfboom gekocht; stam ca. 40 cm omtrek. In de winter wordt deze luchtig afgedekt met een fleece deken, maar na de winter 2011/2012 liet de boom alle bladeren vallen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
het word kouder... Gepubliceerd: 27 jan 2012 53 keer bekeken |
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft. Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijfboom onderin bladvorming Gepubliceerd: 12 nov 2011 251 keer bekeken |
Graag advies over het volgende: Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijfboom snoeien Gepubliceerd: 15 mrt 2011 756 keer bekeken |
Hallo allemaal!
Vorig jaar heb ik van mijn verhuurders als welkomstcadeautje een olijfboompje gekregen. Helaas hebben zij totaal geen verstand van planten, en ik niet van snoeien. Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijfboom Gepubliceerd: 26 feb 2011 8 keer bekeken |
Hallo,
Mijn olijfboom heeft het deze winter niet best overleefd. Ik bescherm hem elke winter met vlies doek, maar dit jaar is hij zo'n 80% van zijn blad kwijt, het overgebleven blad zit alleen op de kruin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
onze 6-jarige olijfboom is kaal Gepubliceerd: 15 mei 2010 1,495 keer bekeken |
Beste mensen, Lees verder... |
Forumonderwerp |
actueel mijn tuin... Gepubliceerd: 07 mei 2010 10 keer bekeken |
Gisteren even de tuin, althans achterdeel dan, weer opgeknapt, kuip waar musa basjoo in staat, hoofdstengel is verloren gegaan door vorst in de blokhut, maar er komen zijscheuten genoeg zag ik. Lees verder... |
Forumonderwerp |
geboorteboompje Gepubliceerd: 14 mrt 2010 6 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
bruin blad olijfboom Gepubliceerd: 28 feb 2010 5,739 keer bekeken |
Mijn olijfboom staat nu het tweede jaar in de volle grond. Vorig is er veel nieuw blad op gekomen en is als zodanig de afgelopen winter ingegaan. Op dit moment is reeds een heel groot deel van het Lees verder... |
Forumonderwerp |
hoe eitjes/ rupsen in olijfboom bestrijden? Gepubliceerd: 07 feb 2010 2,172 keer bekeken |
Medio september 2009 hebben we een plaag van kleine groene rupsjes gehad die werkelijk overal rondkropen. Lijkt erop dat ze 2 olijfbomen als thuis zien, want die zit vol met opgerolde bladeren. Vandaag een paar blaadjes opengemaakt... Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei Gepubliceerd: 13 nov 2009 455 keer bekeken |
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant
mvg aan iedereen Lees verder... |
Forumonderwerp |
heb beginners-advies nodig.... Gepubliceerd: 21 sep 2009 11 keer bekeken |
Hey, ik ben Joff en heb enkele maanden terug een oud rijhuisje gekocht. Ik ben bezig met dit huisje te renoveren en alles zeer strak en modern in te richten. Uiteraard hoort het aanpakken van de tuin hier ook bij. Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijfbommen nog kaal Gepubliceerd: 24 aug 2009 18 keer bekeken |
We hebben een aantal olijfbommen, van ruim 20 jaar die we in het najaar hebben geplant. Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijf na de winter van 2008-2009 Gepubliceerd: 18 aug 2009 416 keer bekeken |
Hierbij enkele foto's van drie olijven die alle drie in dezelfde toestand verkeren. Geen uitbottingen meer, wel uitlopers aan de voet van de olijfbomen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
groei olijf Gepubliceerd: 31 jul 2009 7 keer bekeken |
Ik heb een paar jaar geleden, omdat ik niet veel geld in een overmatig getrimd bolletje wilde investeren een nietig olijfboompje in de tuin geplantDoet het goed is nu ongeveer twee meter en nogal sprieterig. Lees verder... |
Forumonderwerp |
snoeien olijfboom Gepubliceerd: 28 mrt 2009 507 keer bekeken |
Heb al diverse vragen/antwoorden m.b.t. het snoeien van de olijfboom gelezen, maar heb toch nog een vraag. Lees verder... |
Forumonderwerp |
grillige vormen olijf Gepubliceerd: 24 jan 2009 63 keer bekeken |
Hallo mensen.Ik vraag me al een tijdje iets af,en er zijn zat websites over,maar ik heb het antwoord eigenlijk niet kunnen vinden.waarom is bij de ene olijfboom de stam zo misvormd grillig,en bij de andere niet ? Lees verder... |
Forumonderwerp |
bescherming weggehaald, zie de foto's... Gepubliceerd: 12 jan 2009 4 keer bekeken |
Mijn chamaeropsen zien er zo te zien nog goed uit, met wat bladschade, dat knippen we wel weer weg, als het maar weer gaat uitlopen vanuit de groeispeer, deze staat sinds 2004 in de volle grond! Lees verder... |
Forumonderwerp |
olijf buiten of binnen in de winter? Gepubliceerd: 01 sep 2008 20 keer bekeken |
hallo allemaal...
Ik zit met een vraagje...
In mei heb ik een stekje van een olijfboom gekregen..Tot mijn verbazing groeit ie ontzettend snel.. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke boom in kuip, schaduw, en wintergroen? Gepubliceerd: 24 aug 2008 2,553 keer bekeken |
Ik wil graag op ons plaatsje in de schaduw (wel veel licht) een boom in een grote pot plaatsen. Hij moet wintergroen zijn, omdat we heel weinig ruimte hebben voor andere planten. En uiteraard winterhard. Lees verder... |